מה מבדיל בין הסעות נכים לבין הסעות רגילות?

אנשים בעלי מוגבלויות שרוצים לנסוע למקומות שונים יחפשו אחר שירותי הסעה שמתאימים להם. ברוב המקרים הסעות רגילות אינן יהיו מתאימות עבור אנשים עם מוגבלות כזאת או אחרת. כמובן שזה מאוד משתנה בין סוג המוגבלות, אך מדובר על טענה שתהיה נכונה ברוב המקרים. זוהי הסיבה שבגללה חברות גדולות כמו חברת מטרופולין מציעות הסעות מיוחדות לנכים. מה מבדיל בין הסעות לנכים לבין הסעות רגילות? זוהי שאלה שכל אחד ירצה לשאול את עצמו. ברגע שתבינו את ההבדלים יהיה לכם קל לבחור בשירות ההסעות שהכי יתאים לכם.

 

רכבי הסעות גדולים מהרגיל

על מנת שתהיה אפשרות להסיע נכים כמו שצריך ישנו צורך להגיע עם רכב הסעות גדול מהרגיל. אם בדרך כלל יכול אפילו להספיק רכב משפחתי רגיל, כאן המציאות היא שונה. על מנת שיהיה אפשר לעלות את האדם הנכה לרכב ישנו צורך להגיע עם רכב גדול. כזה שיהיה בו מספיק מקום על מנת להעמיס את הציוד שאיתו האדם מגיע. לרוב מדובר על כיסא גלגלים או על הליכון שמאפשרים לו להתנייד ממקום למקום, והם חלק בלתי נפרד מהתפקוד הבסיסי שלו. המשמעות היא שאם הרכב לא יהיה מספיק גדול לא תהיה אפשרות לאדם נכה לעלות אליו.

 

מעלון עבור כיסאות גלגלים

המשימה הכי מורכבת תהיה לעלות את האדם הנכה לרכב בצורה בטוחה. הרי מספיקה טעות אחת קטנה על מנת שתוכלו למצוא את עצמכם מתמודדים עם בעיה רצינית. אז מה אפשר לעשות? הסעות נכים צריכות להיות עם מעלון מיוחד המאפשר לעלות את כיסא הגלגלים ישירות לרכב. דרך המעלון יהיה אפשר לעלות גם עם הליכון או אפילו עם קביים. כך תוכלו לדעת כי יש לכם אפשרות לעלות להסעה את האדם הנכה ללא כל בעיה. ללא מעלון יהיה מאוד קשה לאפשר לאדם הנכה לעלות לרכב בצורה הכי בטוחה.

 

מקומות עבור המלווים

כאשר אדם עם מוגבלות נוסע למקום מסוים הוא לרוב יגיע ביחד עם מלווים. בין אם מדובר על מלווה אחד או על קבוצה של אנשים שמסייעים לו. מאוד נדיר לראות אדם עם מוגבלות נוסע באופן עצמאי לכל מיני מקומות שונים. הסעות לנכים של חברת מטרופולין או כל חברה אחרת צריכות להיות ערוכות לכך. המשמעות היא שיהיה מספיק מקום בתוך ההסעה עצמה עבור המלווים שאמורים לנסוע ביחד עם האדם הנכה. אם ברכב לא יהיה מספיק מקום, האדם הנכה לא יוכל לנסוע לנקודה שאליה הוא רוצה להגיע.

 

חגורות בטיחות ייעודיות

נסיעה קצרה או ארוכה מחייבת את כל הנוסעים ברכב לחגור חגורות בטיחות. אך כאשר אדם נכה לא יושב במושב הרגיל הוא לא יכול לחגור חגורת בטיחות רגילה. חגורות הבטיחות המיוחדות מיועדות בעיקר עבור כיסא הגלגלים. כלומר מדובר על חגורת בטיחות שאמורה למונע מכיסא הגלגלים לזוז לכל פינה. ברגע שחוגרים כמו שצריך את כיסא הגלגלים לא אמורה להיות בעיה. גם האדם עם המוגבלות ירגיש בטוח, והוא ידע כי שומרים עליו מכל משמר. הכי חשוב שתהיה אפשרות להגיע לכל נקודה בצורה מהירה ובטוחה, ברכב שמתאים להסיע נכים.