איך פרסום במשחקים מניע לפעולה בעולם האמיתי מאת און יבין

על פי הערכות שפורסמו לאחרונה בעיתונות הכלכלית בעולם, ההכנסה השנתית בענף הגיימינג נושקת ל-200 מיליארד דולר. נשמע הרבה? זה באמת הרבה וזו בהחלט נקודה למחשבה לכל מי שרוצה להשיג תוצאות על ידי פרסום והנעה לפעולה.

גורמים עסקיים וברנדים מכל הסוגים רוצים להשיג תוצאות עסקיות על ידי פרסום מוצלח. לאור הפופולריות העצומה של הגיימינג, כדאי להבין איך לרתום זאת לפרסום. און יבין מסביר כי פרסום במשחקים מניע לפעולה בעולם האמיתי. נראה מה בדיוק קורה שם ואיך זה עובד.

און יבין על מעורבות בגיימינג וההשפעה בפרסום

אי אפשר להפריד בין גיימינג כענף כלכלי מוביל, לבין התפתחות הטלפונים החכמים (מובייל). און יבין מסביר כי שוק המשחקים בטלפונים החכמים שובר שיאים. חדירת משחקי אינטרנט ואפליקציות משחק הולכים יד ביד עם הנעה לפעולה, בזכות מעורבות השחקנים.

במשחקי מובייל, השחקן מעורב במשחק בצורה כמעט אינטימית. שחקנים כיום משקיעים במשחקים הללו זמן רב לאורך היום. וזה לא רק המשחק עצמו. השחקנים נמצאים בקהילות גיימירים, משוחחים עם אחרים, משתתפים בדיונים, מעלים סרטונים של הביצועים האישים. מכיוון שהשחקנים אינם פסיביים אלא מעורבים בקהילת הגיימינג, הם מגלים נטייה למעורבות גבוהה, גם בקמפיינים פרסומיים מתוכננים היטב. מחקרים מראים, אומר און יבין, שכאשר ברנד או חברה מסחרית נתפסים כאותנטיים בגישתם, נוצרת הנעה לפעולה שקשה למצוא בפלטפורמות אחרות.

משחקים וזוכרים – פועלים וקונים

כאמור, גיימרים רואים את עצמם כחלק מקהילה שלמה. הם משוחחים, מקשיבים ומשתפים מידע שלדעתם רלוונטי עבורם. רבים מוצאים קווי דמיון בין גיימרים לבין אוהדי ספורט אדוקים. ומכיוון שעולם הגיימינג כבר הפך לרווחי ופופולרי יותר מעולם הספורט, ראוי להקדיש מחשבה על קהילת הגיימרים ככוח צרכני.

פרסום במשחקים מניע פעולה בעולם האמיתי, כאשר הקמפיין הפרסומי מתוכנן בצורה נאותה ובהתאמה לפלטפורמות הרלוונטיות. שחקנים שנחשפים לתוכן שיווקי במהלך המשחקים עצמם אך גם בקהילות ובקבוצות הדיון, מגלים נטייה גבוהה לזכור את המותג ואת המסר. זה בהחלט משפיע לאחר מכן, ביצירת באז אך כמובן גם על הנעה לפעולה. הנעה לפעולה לעבר אתר המפרסם, לדף עסקי ברשת החברתית או ישירות לביצוע רכישה.

פרסומים בתוך משחקים (ולא רק במובייל), יכולים ליצור הנעה לפעולה עוד יותר אפקטיבית, כאשר הדבר משתלב עם האינטראקטיביות של המשחק. המעורבות של הגיימרים בשילוב עם אהדה למותג המפרסם, והכל כחלק מעולם המשחק. בניגוד לפרסום בערוצים פסיביים, שבהם הקהל הוא צופה בלבד, בגיימינג התמונה שונה. השחקנים מראש ניגשים למותג ולפרסום בגישה חיובית. הגישה החיובית הזאת מלווה את השחקנים אפילו לאחר שהם עוזבים את הפלטפורמה. כלומר, אפילו מפגש עם המותג לאחר מכן מעורר רגשות חיוביים. עובדה זו מחזקת הנעה לפעולה בזירות נוספות, למשל דרך מודעת גוגל. וכמובן לכך יש להוסיף הנעה לפעולה דרך מודעות שמופיעות באפליקציית הגיימינג עצמה.