האינטרנט הוא רשת עולמית שכדאי להכיר

זה מקום שבו אנשים יכולים להתחבר אחד לשני ולחלוק מידע. האינטרנט קיים כבר למעלה מ-30 שנה, אך רק בעשר האחרונות הוא הפך לכלי הקיים בכל מקום שאנו מכירים כיום. מקורו בתקשורת צבאית, הוא נקרא במקור ARPANET, והוא פותח על ידי הסוכנות לפרויקטי מחקר מתקדמים (ARPA) של משרד ההגנה של ארצות הברית.

כיום, ישנם יותר מ-3 מיליארד משתמשים פעילים באינטרנט ברחבי העולם, כאשר יותר מ-2 מיליארד אנשים משתמשים במכשירים ניידים כדי לגשת אליו. האינטרנט הוא כלי חשוב לעסקים ולאנשים פרטיים כאחד, המספק גישה למידע והזדמנויות לשיתוף פעולה ברחבי העולם.

האינטרנט היה חלק עצום מחיינו בעשורים האחרונים. זה היה כלי חשוב בצמיחת הטכנולוגיה והחברה.

האינטרנט הוא כלי מדהים שאסור לנו לקחת כמובן מאליו. זהו מקום בו כל אחד יכול למצוא מידע ולצבור ידע מרחבי העולם. זה גם אפשר לנו לתקשר עם אנשים מכל העולם ולהכיר חברים חדשים.

בבסיסו, האינטרנט מורכב ממחשבים המחוברים זה לזה באמצעות רשתות ופרוטוקולים שונים. רשתות אלו מאפשרות למשתמשים לשתף נתונים, לשלוח הודעות או לגשת לתוכן מבלי להיות בקשר פיזי זה עם זה.

האינטרנט הכי מהיר בישראל הפך לחלק מחיי היומיום שלנו. זה שינה את האופן שבו אנחנו עושים עסקים, איך אנחנו מתקשרים, איך אנחנו מתרועעים ועוד.

האינטרנט חולל שינויים רבים בחיינו. עם התפתחות הבינה המלאכותית, ניתן לצפות שהמגמה הזו תימשך ותשתנה עוד יותר בעתיד.

איך אינטרנט עובד?

האינטרנט הוא רשת עולמית של מחשבים המשתמשים בפרוטוקול TCP/IP כדי לתקשר זה עם זה. האינטרנט הוא רשת עצומה של רשתות. זהו אוסף של מחשבים מחוברים המתקשרים זה עם זה במטרה לחלוק מידע.

האינטרנט מורכב משלושה חלקים: הליבה, רשת הגישה והתוכן. הליבה מורכבת מנתבים ומתגים המחוברים זה לזה באמצעות כבלים. רשת הגישה מורכבת מנתבים אלחוטיים, המחוברים זה לזה באמצעות אותות אלחוטיים. לבסוף, התוכן כולל את כל הנתונים באינטרנט כגון אתרים, סרטונים, תמונות וכו'. האינטרנט הפך לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו והוא ימשיך לגדול בחשיבותו ככל שיעבור הזמן. האינטרנט הוא סדרה של רשתות המשתמשות בפרוטוקול TCP/IP. זוהי מערכת מקושרת של מחשבים המשתמשת באינטרנט כדי להעביר נתונים. האינטרנט נוצר בשנת 1969 על ידי משרד ההגנה האמריקאי ומאז גדל באופן אקספוננציאלי. זה הפך לחלק מהותי מחיינו, ומספק לנו מידע ובידור על בסיס יומיומי.

האינטרנט אינו רק רשת אחת, אלא רשתות רבות המחוברות יחד באמצעות פרוטוקולים שונים כמו TCP/IP או HTTP, המשמשים להעברת נתונים ולתקשורת עם מחשבים אחרים ברשת.

מה זה פרוטוקול TCP/IP

פרוטוקול TCP/IP הוא פרוטוקול תקשורת המשמש באינטרנט. זהו חלק בלתי נפרד מהתקשורת בין מחשבים להתקנים אחרים.

TCP/IP הוא קבוצה של פרוטוקולי תקשורת השולטים כיצד יש להעביר נתונים דרך חבילת פרוטוקול האינטרנט. שני הפרוטוקולים החשובים ביותר הם פרוטוקול בקרת שידור (TCP) ופרוטוקול אינטרנט (IP).

פרוטוקול TCP/IP הוא פרוטוקול לתקשורת נתונים והעברת קבצים בין מחשבים ברשת. זהו הפרוטוקול הנפוץ ביותר בשימוש כיום.

פרוטוקול TCP/IP פותח על ידי משרד ההגנה האמריקני בשנות ה-70 כדי לחבר רשתות מחשבים שונות ברחבי העולם, כמו רשתות צבאיות ורשתות אוניברסיטאות.

פרוטוקול ה-TCP/IP תוכנן במקור לשימוש ברשתות LAN, אך מאז הוא הותאם לשימוש ב-WAN (רשתות רחבות) וחבילת פרוטוקול האינטרנט (TCP/IP) הפכה לסטנדרט דה פקטו לטכנולוגיית רשתות באופן כללי.