האם שירותי ענן באמת כאלה חשובים?

ייתכן שכבר שמעתם על המושג שירותי מחשוב ענן ולא הבנתם מה זה אומר. אל דאגה אנחנו כאן כדי לעשות קצת סדר.

קודם כל, שירותי מחשוב ענן מקצועיים הם שירותי אחסון מידע על שרתים. השרתים מחוברים למחשבים בצורה מאובטחת והם כלי שימושי להרבה מאוד עסקים. בואו נתחיל יחד להבין מה היתרונות והחסרונות של שירותי ענן מקצועיים.

 

גיבוי במקרה של נזק פיזי

לעיתים קורה שהפלאפון מחליט לעשות צניחה חופשית ללא מצנח, או נפטר בשיבה טובה. לפעמים רואים את זה בא ומספיקים לגבות מראש את כל המידע. מעבירים את התמונות, הזיכרונות, מספרי הטלפון וההודעות לפלאפון חדש או לגיבוי האינטרנטי.

יכול גם להיות שלא עשיתם את זה והכל הלך. כולל הסרטון של הקטן שלכם הולך בפעם הראשונה. שירותי ענן מקצועיים לעסקים הם קודם כל בשביל זה.

לאבד סרטון של הכלב זה אמנם מצער מאוד אבל אפשר לעבור את זה. לעומת זאת לאבד תיק של לקוח שאת עובדת עליו כמה חודשים זה ממש נזק כספי ונפשי.

 

אז למה לא לגבות באינטרנט?

לרוב, גיבוי באינטרנט בהחלט ראוי לגבות חומרים של אנשים פרטיים. למרות זאת, יש לו חסרון מרכזי ששירותי ענן מקצועיים יכולים לפתור והוא אבטחת המידע. לצערנו הסיכוי שמישהו ירצה לפגוע בעסק גבוה מהסיכוי שמישהו ירצה לפגוע בכם באופן אישי.

למשל, זה ברור שיכול לעניין האקרים מידע כמו כמה כסף אתם מנהלים ללקוח ומה עושים איתו. גם אם אתם רק משתלה סיטונאית, יכול לעניין את המתחרים שלכם כמה רקפות שתלתם לקראת החורף הקרב ובא. אתם לא רוצים להסביר ללקוחות שלכם, או לבנק שלכם איך דלף מידע שהביא אסון קטן לעסק.

 

 

אוקיי, אז אני אקנה שרת, הכי בטוח.

קניית שרת זה באמת הרבה יותרבטוח מבחינת ביטחון מידע. גם במקרה הזה יש כמה דברים שכדאי שתקחו בחשבון לפני. קודם כל, קניית שרת למטרת אחסון מידע עולה המון כסף. מדובר בסכומים שלא בטוח שתוכלו להוציא בבת אחת על קניה ובכל זאת, אתם צריכים לאחסן איפשהו.

דבר שני, אם קונים שרת כנראה שצריכים לקנות עוד שרתים אחר כך. למה? כי כנראה שעם הזמן תצטרכו כמות אחרת של אחסון שלא בטוח שמתאימה לגודל השרת שלכם. מעבר לקניית השרת עצמו, הוא צריך גם מקום ותנאים נוחים. שרתים צריכים מיזוג ואסור שהוא יתחמם או חס ושלום יוכלו לגשת אליו זרים.

בנוסף, צריך לשלם למישהו שמבין בזה שיתחזק את השרת מדי פעם.

יתר על כן, במקרים מסוימים השרת מחובר בצורה שלא מאפשרת גישה למספיק משתמשים או לא מאפשרת גישה לעובדים מרחוק.

לעומת זאת, כאשר משתמשים בשירותי ענן מקצועיים משלמים לפי תחזוקה חודשית. במידת הצורך ניתן להגדיל ולהקטין את נפח האחסון ולא צריכים לדאוג לגבי האחזקה השוטפת של השרתים.