נכסים דיגיטליים – עשה ואל תעשה

רכישת נכסים דיגיטליים יכולה להיראות כמו הכנסה פסיבית מעולה, והיא באמת יכולה להיות ככה אם תהיו מספיק ערניים. הדרך למצוא את הנכס הדיגיטלי המתאים לכם אינה פשוטה ויש לקחת בחשבון מספר אלמנטים שונים שיכולים להעיד על עסקה טובה או על עסקה פחות טובה. לפני שאתם רוכשים נכס דיגיטלי כדאי שתקראו את הדברים הבאים:

 

איך למצוא נכס דיגיטלי רווחי?

נכסים דיגיטליים הוא מונח המתייחס לתתי מונחים בתחום הדיגיטל. נכס דיגיטלי הוא בדומה לנכס נדל"ן, נכס אשר נמצא בבעלותכם. עם זאת, קיימים נכסים שהם לא נכסים מניבים, בדומה לדירה שאינה מיועדת להשכרה ולכן אינה מניבה לכם הכנסה. הסוגים השונים של נכסים דיגיטליים יכולים לבוא לידי ביטוי באמצעות פלטפורמות שונות: יוטיוב, דף עסקי בפייסבוק, אינסטגרם, בלוג, אתר מכירות וכן הלאה.

 

כאשר אתם עומדים לפני רכישת נכס דיגיטלי עליכם לשים לב לפרטים הקטנים ולא להסתכל בלבד על ההכנסות של העסק, אלא גם על הוצאות שיווק, אחסון אתרים, מוניטין האתר, והאם הנישה באמת מתאימה לכם ופתוחה להתרחבות. העלות של נכסים דיגיטליים יכולה לנוע בין אלפי שקלים בודדים עבור אתר פשוט שיכול להתאים לבעל מקצוע ועד לעשרות ומאות אלפי שקלים לאתר בעל לידים גבוהים, מכירות וקהל לקוחות קבוע.

 

שלושת החוקים לרכישה חכמה:

  1. אקטואליות – הדבר החשוב ביותר שאתם רוצים להימנע ממנו הוא טרנד חולף. בכל תקופה כזאת או אחרת אנחנו רואים מכירה מסיבית של מוצר כלשהו שייתכן ומדובר על טרנד חולף. שימו לב מה הצפי של הרווחיות של המוצרים שלכם, מה הערך המוסף שהם מביאים והימנעו ככל הניתן לרכוש נכס המתבסס על טרנד חולף.
  2. חיבור לנישה – האם התחום בו בחרתם מעניין אתכם? האם תוכלו להציע ערך מוסף וחידוש לנכס? עליכם לבחור בנכס דיגיטלי שיש לכם זיקה אליו.
  3. תקציב – בשביל להקים אתר רווחי באמת אתם צריכים תקציב לקידום האתר, גרפיקאי, קופירייטר ומקדם אתרים מנוסה. כאשר אתם רוכשים נכס דיגיטלי מוכן אתם עדיין צריכים להשקיע בשדרוג האתר וכתיבת תכנים לשיפור דירוג במנועי החיפוש.

 

ממה כדאי להימנע:

  1. רווחיות – מה הרווחיות של האתר? גם כאשר האתר הוא רווחי אתם רוצים לבדוק האם יש לאתר עוד מקום להתפתח. את הרווחיות תוכלו לבדוק בהשוואה למתחרים, כמובן שיש גם לבדוק מי הם המתחרים שלכם טרם הרכישה.
  2. מוניטין – מה המוניטין של הנכס הדיגיטלי המיועד למכירה? מדובר על אחד הדברים החשובים מהם צריך להימנע. אם האתר הוא בעל מוניטין שלילי העבודה שלכם תהיה מכופלת כדי "לשקם" את האתר.
  3. היסטוריה – חשוב לבדוק את ההיסטוריה של הנכס הדיגיטלי ולהכיר את הסיבה למה האתר עומד למכירה. כמובן שכנראה שאם מדובר בשרלטן, הוא לא יגיד לכם את האמת. לכן, אתם חייבים לבדוק את ההיסטוריה של הנכס, בצעו אנליזה עמוקה של מכירות האתר, פוטנציאל התפתחות ותנועת גולשים.