פרסום בטיקטוק- האם אתם צריכים את זה?

בשנים האחרונות אנו עדים לכניסתה של שחקנית חדשה לזירת הרשתות החברתיות הלא היא הטיקטוק. מדובר על אלטרנטיבה שמותאמת בעיקר לגילאים הצעירים בדגש על ילדים ובני נוער. טיקטוק הוא יישומן וידיאו המצוי בבעלות החברה הסינית ByteDance, שללא ספק הצליחה לשבור את הרשת. על אף שלא מעט אנשים בטוחים כי מדובר על אפליקציה הרלוונטית בעיקר לקטעים מביכים לרבות ריקודים שונים או קטעי וידיאו של ילדים אשר מחפשים את הדרך להפיג את השעמום, חשוב שתדעו שכיום טיקטוק מהווה את אחת הפלטפורמות החזקות ביותר בתחום הדיגיטל, אשר יש לה את ההשפעה הגדולה ביותר ברשת כיום וזאת עם אחוז יוצא דופן של משתמשים פעילים ברחבי העולם המצוי במגמה של עלייה מתמדת.

מה צריך לדעת על הטיקטוק?

בניגוד לרשתות חברתיות אחרות שבהם מושם דגש על תוכן כתוב או תמונות, הרי שבטיקטוק מוקד משיכת תשומת הלב מתמקד כאמור בסרטונים קצרים בלבד של 15 שניות ועד ל3 דקות ככל היותר. לאור התכונה המדוברת, טיקטוק השיקה בשנת 2019 את האפשרות לקדם סרטונים בתשלום. על האופציה המדוברת התסערו לא מעט חברות ותאגידים בינלאומיים מובילים אשר הבינו מיד את הפוטנציאל המשמעותי אשר קיים ברשת החברתית המדוברת.

למי מתאים פרסום בטיקטוק?

פרסום בטיקטוק הוא כאמור דבר שיכול להיות מוד יעיל עבור עסקים שונים. אם העסק שלכם מכוון לקהל יעד צעיר, הרי שטיקטוק מהווה את הפלטפורמה הטובה ביותר עבורכם לצורך קידום ושיווק העסק שלכם שכן, קרוב ל70 אחוזים מכלל המשתמשים באפליקציה המדוברת הם מתחת לגיל 30. מנגד, ניתן לראות כי גם מבוגרים לוטשים את עיניהם לכיוון של האפליקציה המדוברת ואנשי שיווק ומדיה דיגיטלית בהחלט מזהים בה פלטפורמה איכותית שיכולה להניב להשקעה הכספית שלכם בשיווק תוצאות מצוינות. מעבר לכך, עלויות הפרסום הממומן בטיקטוק נמוכות באופן משמעותי מעלויות הפרסום הממומן בפייסבוק או באינסטגרם, כך שנכון להיום מדובר על הזדמנות לא מבוטלת לא רק עבור חברות גדולות שיש להן תקציבים משמעותיים לשיווק, כי אם גם לחברות ועסקים קטנים שהתקציב שלהם עבור שיווק איננו מאוד משמעותי.

בפועל ניתן לראות כי מי שמפרסם כיום בטיקטוק הם חברות ועסקים מכל המגזרים במשק, החל מחנויות איקומרס ואופליין, ספקי שירות, עסקים עצמאיים ולמעשה כל אדם שמעוניין לשווק את מה שהוא מוכר.

כיצד עובד פרסום בטיקטוק?

בכדי לצאת לדרך השיווקית באמצעות קידום בטיקטוק יש צורך קודם כל לפתוח חשבון מודעות ייעודי באמצעות אתר נפרד אשר קרוי: טיקטוק לעסקים. באתר זה תהיה לכם אפשרות לבצע את כל ההגדרות והטרגוטים הרלוונטיים לצורך יצירת קמפיין ממומן איכותי וממוקד מטרה. מדובר על תהליך שיכול לקחת עד 48 שעות לצורך מילוי הפרטים וכן אישור אמצעי התשלום של בעל העסק. לאחר שהחשבון מאושר ניתן ליצור קמפיין. בשלב הראשון יש לבחור את סוג הקמפיין כאשר יש 3 אופציות קיימות והן: העלאת מודעות, תנועה, הורדת אפליקציה, צפיות בסרטון או המרות. לאחר שתבחרו את האופציה הרצויה לטובת הקמפיין שלכם יהיה לכם צורך למלא אחר מספר פונקציות לצורך ייעול הקמפיין.

בשלב הבא יש צורך לטרגט בצורה מדויקת את קהל היעד אשר ייחשף לקמפיין הווידאו שלכם. חשוב מאוד להשקיע מחשבה בשלב הזה ולהגדיר פרמטרים מדויקים לרבות: גיל, מגדר, מיקום, תחומי עניין ועוד. ככל שהמידע שתזינו בשלב הזה יהיה מדויק יותר כך גם האלגוריתם של טיקטוק יצליח לאתר את קהל היעד המדויק עבורכם.

האם יש אופציות נוספות לשיווק באמצעות טיקטוק?

מלבד הפרסום הממומן ישנן אופציות שיווק נוספות והן: יצירת ערוץ משלכם והעלאה של תוכן מקורי. מדובר על מאמץ גבוה והשקעה לטווח ארוך. מעבר לכך, עידוד משתמשים לייצר תוכן שמפרסם אותם, במקרה הזה מדובר על מאמץ בינוני והחזר השקעה גבוהה. ניתן גם לפרסם באמצעות משפיענים בטיקטוק וכמובן שניתן לפרסם בתשלום כפי שכבר צוין לעיל. לא מעט בעלי עסקים משלבים שיטות ליצירת קמפיין שיווק מוצלח.

אם אתם מעוניינים לשווק בטיקטוק את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר, חשוב מאוד שתבחרו באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום שיסייעו לכם לעשות זאת. אנשי מקצוע אשר מכירים את השיטות השונות לשיווק ופרסום באמצעות הפלטפורמה ויודעים כיצד לנצל אותה לצורך מימוש היעדים של השיווק והפרסום שהגדרתם באמצעות הפלטפורמה המדוברת. חברת INCA המומחים בתחום שיווק דיגיטלי, יסייעו לכם בפרסום איכותי בטיקטוק שיניב לכם תוצאות מצוינות.